برج های خنک کن بدون فن
مارس 1, 2017
استفاده از انرژی پاک
مارس 1, 2017

 الف) ساختمان های تجاری – اداری

۱ – در قسمت حسابداری و سایر قسمت های مشابه در ادارات عمومی، تعداد نفرات ۷۵ft2 را حداکثر یک نفر در نظر می گیرند. در دفاتر خصوصی تراکم افراد به یک نفر درft2 200 کاهش می یابد. در اتاق های انتظار، اتاق های کنفرانس و اتاق های مدیران تعداد افراد ممکن است به یک نفر در    ft2 20 افزایش پیدا کند.
۲ – بار سیستم روشنایی در این ساختمان ها تقریبا ۲ تا۵w/ft2  در نظر گرفته می شود.
۳ – هنگامی که بارالکتریکی برابر یا بیشتر از ۶w/ft2  باشد، باید با استفاده از تخلیه هوا مقداری از حرارت را از منبع تولید آن دفع کند.۴ – مساحت مورد نیاز برای تجهیزات الکتریکی و مکانیکی ساختمان های اداری حدود ۸ تا ۱۰ درصد مساحت ناخالص ساختمان است.
۴ – مساحت مورد نیاز برای تجهیزات الکتریکی و مکانیکی ساختمان های اداری حدود ۸ تا ۱۰ درصد مساحت ناخالص ساختمان است.۵ – برای عبور کانال ها، لوله ها و تجهیزات به ۳ تا ۵ درصد مساحت ناخالص هر طبقه مورد نیاز می باشد.۶ – برج های خنک کننده به ازای هر ۴۰۰ ft2 از مساحت ساختمان حدود ۱ ft2را اشغال می کنند.

ب) ساختمان های تجمعی _ آمفی تاترها
۱ – در این ساختمان ها بار اصلی سرمایشی ناشی از حضور افرادو تغذیه هوای تازه است. تعداد افراد را می توان از تعداد صندلی ها و یا با تقریب حدود ۷.۵ تا  ۱۰ ft2به ازای هر نفر تخمین زد.
۲ – هوای تازه مورد نیاز افراد برای این ساختمان ها طبق استاندارد ۶۲ انجمن ASHRAE بین ۱۵ تا ۶۰ CFM به ازای هر نفر است.
۳- بازده فیلترهای هوای ساختمان های تجمعی باید ۳۰% باشد.
۴ – در فصل سرمایشی معمولا هوای قسمت جایگاه ها از بالا تغذیه می شودو برگشت هوا می تواند از زیر صندلی ها و یا ارتفاع پایین در اطراف جایگاه ها صورت پذیرد. اگر دریچه های برگشت در زیر صندلی نصب شوند نباید سرعت هوا از۲۷۵ FPM بیشتر باشد. استفاده از دریچه هایی که فاصله آن ها از یکدیگر ۳۰ Cm است نتایج رضایت بخشی خواهد داشت.

ج) استادیوم ها
۱ – معمولا در سالن های ورزشی کوچک از سیستم های تشعشعی در پیرامون و سیستم تهویه مرکزی با ۴ تا۶ بار تعویض هوا در ساعت استفاده می کنند.
۲ – اتاق های رختکن نیاز به تهویه مطبوع دارند و به میزان تغذیه هوای تازه آن ها باید از ۲ تا ۳CFM در هر فوت مربع باشد.

د) استخرهای شنا

۱ – هوارسان در استخرها معمولا برای سرمایش یا رطوبت زدایی با استفاده از ۱۰۰% هوای تازه انتخاب می شود.

۲ – شرایط طراحی استخرهای معمولی به شرح زیر می باشد:شرایط هوای داخل برای استخرهای معمولی و آب درمانی ۸۰F و RH=60% می باشد. دمای آب برای استخرهای معمولی ۷۵ تا ۸۵F برای استخرهای آب درمانی ۸۵ تا ۹۵F و برای استخرهای مسابقه ۷۲ تا ۷۵F است. این دما برای استخرهای نگهداری حیوانات دریایی ۱۰۲ تا ۱۱۷F  می باشد.
۳ – در اغلب موارد باید هوای استخر را یک تا دوبار در ساعت تعویض کرد. در اکثر مقررات وقتی برای استخر سیستم تهویه مطبوع وجود نداشته باشد تعداد دفعات تعویض هوا ۶ مرتبه در ساعت ذکر شده است.
۴ – مقدار صدای مجاز محوطه استخر باید حدود NC45 تا NC50 باشد.
۵ – فشار محوطه استخر باید حدود ۰.۰۵ تا ۰.۱۵in WG کمتر از فضاهای مجاور باشد.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *