همایش تخصصی نیا
مارس 1, 2017
مقایسه چیلر های جذبی، تراکمی پیچی و سانتریفیوژ با رویکرد فنی و اقتصادی
مارس 1, 2017

 

این دستگاه با تعویض هوا و خارج نمودن هوای آلوده از فضای داخلی ساختمان و وارد کردن هوای تازه و فیلتر شده از خارج ساختمان ضمن، جلوگیری از ورود حشرات و ذرات معلق وظیفه تازه نگاه داشتن هوای(محیط)فضای داخل را نیز عهده دار می باشد. علاوه بر فن قوی که قابلیت کانال کشی طولانی کانالهای توزیع و جمع آوری را در فضای داخلی مهیا می سازد، دارای سطح صدای پایین و سه سرعت متفاوت می باشد.
اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است توانایی ویژه این دستگاه بسیار سودمند در حفظ انرژی صرف شده به منظور مطبوع نمودن فضای داخلی ساختمان است. هنگامی که در فصل زمستان(تابستان) نیاز به تعویض هوای داخلی ساختمان داشته باشیم، ناگزیریم که هوای گرم (سرد)آلوده را از ساختمان خارج و با هوای سرد(گرم)تمیز خارج ساختمان جایگزین سازیم که ورود هوای سرد(گرم)ازبیرون ساختمان نیاز به صرف انرژی بالایی به منظور گرم(سرد)کردن آن خواهیم داشت که این موضوع همراه با هزینه هنگفت خواهد بود.
با به کارگیری سیستم بازیافت انرژی در ساختمان ضمن تعویض هوای آلوده با هوای تازه و فیلتر نمودن هوای ورودی به ساختمان ازهدر رفتن و خروج انرژی هنگام تعویض هوا جلوگیری می شود این بدان معناست که با خروج هوای گرم از ساختمان در فصل زمستان هوای ورودی سرد، با گرفتن فقط گرما(انرژی)از هوای خروجی، گرم شده و وارد ساختمان می شود وبدینسان هوای خروجی با دادن گرما به هوای تمیز ورودی، سرد شده و خارج می شود.
از این دستگاه در فروشگاه ها، سینماها، کلاسهای درس، سرویسهای بهداشتی عمومی، دفاتر کار، مساجد، سالن اجتماعات، کارگاه ها،آزمایشگاه ها، رستورانها و حتی منازل مسکونی می توان استفاده نمود و تا % ۷۵ از هدر روی انرژی با ارزش جلوگیری نمود و به کارآئی افراد و دلپذیری محیطی که با این دستگاه مجهز شده افزود.

392_orig

393_orig

روش پیشنهادی جهت انتخاب:

میزان هوای تازه مورد نیاز برای فضاهای مختلف

میزان هوای تازه مورد نیاز برای فضاهای مختلف

نکات : برای تعیین میزان هوای تازه مورد نیاز فضا، از دو روش می توان آنرا مورد محاسبه قرار داد و توصیه می شود برای مکانهای خاص مثل اتاق جراحی، اتاق بیماران خاص، آزمایشگاه و کارگاه… میزان هوای تازه براساس ضوابط و معیارهای مربوطه محاسبه شود.
روش اول : محاسبه میزان هوای تازه مورد نیاز براساس تعدا تعویض هوا در ساعت
مثال: یک دفتر کار به مساحتm² ۶۰ و ارتفاع m3 را می توان با یک دستگاه FHBQ-D5-K تهویه نمود.
در این مثال تعداد تعویض هوا ۵/۲ِبار در ساعت در نظر گرفته شده است.
روش دوم : بر اساس میزان هوای تازه مورد نیاز برای هر نفر با توجه به کاربری فضا
مثال: یک رستوران که متوسط مشتری حاضر در آن ۱۰ الی ۲۵ نفر می باشند را می توان با یک دستگاه FHBQ-D5-K تهویه نمود.

m³/h500 =50 × ۱۰

m³/h500=20×۲۵

ابعاد خارجی دستگاه:

FHBQ-D3.5-K , FHBQ-D5-K

395_orig

چگونگی نصب و قرارگیری

چگونگی نصب و قرارگیری

کنترلر سیمی

از دیگر مزایای این دستگاه تجهیز آن با یک کنترلر سیمی است که با نمایش کامل مشخصات اجرایی دستگاه اجازه ی کنترل و هماهنگی کامل سیستم را به کاربران می دهد در زیر کنترلر سیمی بهمراه معرفی پانل دستگاه بازیافت انرژی نمایش داده شده است:

پانل کنترلر سیمی

پانل کنترلر سیمی

388_orig





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *